Nasza strona www używa technologii wykrywającej konfigurację przeglądarki użytkownika oraz Ciasteczek (Cookie). Korzystanie z serwisu oznacza, że akceptujesz politykę prywatności i wyrażasz zgodę na używanie Cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki.
Sprawdź politykę prywatności.

Toyota Prius PHV – czy hybryda nadaje się na długie trasy?

Kiedy warto rozważyć zakup hybrydy? Gdy zadamy takie pytanie znajomym lub „wujkowi Google”, usłyszymy lub przeczytamy, że jazda samochodem o napędzie hybrydowym ma najwięcej sensu, kiedy większość naszych tras przebiega przez zatłoczone miasta. A co jeśli często zdarza nam się również wyjechać samochodem w trasę dłuższą niż sto kilometrów? Pewnie pomyśleliście – sto kilometrów to żadna „długa trasa”. My pomyśleliśmy podobnie. Można spotkać się z opiniami, że choć hybrydy w mieście faktycznie są w stanie spalić 3-4 litrów paliwa na sto kilometrów, to po wjeździe na autostradę i osiągnięcie prędkości 140 km/h, spalanie wzrasta dwu-, jeśli nie trzykrotnie. A co gorsza, przy tak wysokich prędkościach nie ma mowy o elastyczności silnika czy sprawnym przyspieszaniu powyżej 100 km/h. Zebraliśmy zatem wszystkie opinie na temat jazdy samochodami hybrydowymi w trasie i postanowiliśmy sprawdzić to w praktyce. Naszym odcinkiem doświadczalnym stała się trasa Katowice – Legnica – Gorzów Wielkopolski – Żyrardów – Puławy – Kielce – Katowice. I tę trasę, liczącą 1400 km, postanowiliśmy pokonać jednego dnia za kierownicą długodystansowego stażysty – Toyoty Prius PHV. Jak wyglądała jazda i spalanie samochodu w trakcie tak intensywnej eksploatacji? Sami byliśmy tego bardzo ciekawi.
Michał Gruszczyk
Dodano: 11 dni temu
zdjęcia: Michał Gruszczyk
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...