Nasza strona www używa technologii Ciasteczek (Cookie). Korzystanie z serwisu oznacza Twoją zgodę na ich używanie zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki.
Sprawdź politykę prywatności.

Ocena kierowcy - Fiat Tipo II Sedan

DanielK., ponad rok temu
Silnik 1.4 95KM 70kW
Rok produkcji 2015
Przebieg: 61 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Fiat Tipo II Sedan 1.4 95 KM 70 kW - Oceń swoje auto
4,62
14% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Auto ładne ze sprawdzoną mechaniką. Drażni plastik tunelu środkowego widoczny z tylnej kanapy - wygląda tandetnie kiedy cała reszta auta jest fajna. Drażni obecność bębnów na tyle - mogliby już dawać w standardzie tarczówki!
5,0
Całokształt
Auto kupione z rozsądku pod duże przebiegi - 50-60 tys rocznie. Wersja podstawowa z dodatkowymi pakietami poduszek powietrznych oraz radio z wyższej półki, skórzana multifunkcyjna kierownica itp Pakiety chromowanych listewek, klamek, lusterek w kolorze oraz alufelgi są totalnie niepotrzebne - w ich miejsce doszła fabryczna instalacja LPG.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik naprawdę dobry - jeśli ktoś jeździł dieslem, turbo benzyną lub wolnossącą benzyną 8v w lekkim aucie - może narzekać. Co tu dużo mówić - do 3 tys obr/min mułowaty jak to niewysilone 1.4 16v, potem można dusić do czerwonego pola aby wyrobić te 11,5s do setki. Generalnie silnik do spokojnej jazdy, nastawiony na trwałość a nie osiągi.
5,0
Skrzynia biegów
Słyszałem w obiegowych opiniach, że nie wszystkim się podoba praca skrzynii - ja powiem że jak na fiata jest bardzo dobrze. Biegi wchodzą precyzyjnie włącznie z wrzucaniem wstecznego. Jeśli ktoś porównuje do BMW 5 czy E klasy w manualu to niech będzie świadomy ceny wyjściowej tych aut :)
5,0
Układ jezdny
Zawieszenie komfortowe, miękkie. Jak ktoś oczekuje sztywności Golfa na każdym zakręcie to się mocno ździwi. Zostawiłem standardowe koła 15 cali - właśnie pod komfort i nasze drogi. Będę o wiele rzadziej lądował w ASO na wymianach elementów zawieszenia. Pomijam fakt, że nie będę cisnąć po 140 na zakrętach bo nie mam potrzeby.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność dobra choć przy cofaniu trzeba wyczuć auto, pomagają czujniki cofania ale nie można miec 100% zaufania bo potrafią wąskie i niskie przedmioty na linii cofania po prostu przeoczyć.
4,0
Ergonomia
Generalnie jest dobrze, wszystko jest pod ręką i nie trzeba się gimnastykować. Przydałyby się większe schowki ale odbyłoby się to kosztem miejsca dla pasażerów.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Standardowo - grzeje/chłodzi jak w większości aut tych rozmiarów.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Na początku wydawało mi się nieco ciasnawo - zwłaszcza porównując do 307. Jednak po dopasowaniu fotela i kierownicy nigdzie nie dotykam kolanami i siedzę bardzo wygodnie (187cm wzorstu). Tył jest dla dzieciaków ale jeśli masz pasażerów 190cm i okolice tych rozmiarów będą mieć za mało miejsca na głowę.
4,0
Wyciszenie
Wyciszenie na tle innych aut dobre, dokładając cenę auta to można powiedzieć bardzo dobre. Słychać głównie silnik powyżej 120/130 km/h na autostradzie ale to przez wysokie obroty.
Ekonomiczność
5,0
Koszty utrzymania
Fabryczna instalacja LPG Tartarini - 3400zł, wyłączone z gwarancji wtryskiwacze benzyny oraz pompa paliwa. Spalanie w trasie niekiedy nawet okolice 7 litrów gazu, jazda z ciężką nogą pod 130km/h nie wiecej niż 9 litrów. Miasto ciężko stwiedzić ale ze wskazań komputera + poprawka na wyższe spalanie gazu mogę stwierdzić że to przedział 9-10 litrów LPG.
5,0
Stosunek jakość/cena
Bazowe auto - kolor biały, 15 calowe stalówki, na pokładzie klima, radio, el. szyby, poduszki przód, centralny zamek z pilota i kilka ****reli. Dołożony komplet bocznych poduszek i kurtyn, skórzania multifunkcyjna kierownica, lepsze radio - Bluetooth, czujniki parkowania, pełne koło zapasowe - 47200zl za auto większe od Skody Octavii II - not bad :)
Niezawodność
5,0
Drobne usterki
Nowe auto więc ciężko ocenić. Prawda jest taka, że wnętrzności to fiat bravo/linea w nowej obudowie - wszystko trwałe i proste, a przy większym zużyciu auta części jak i naprawy tanie i proste do zdiagnozowania. Sinik dobrze znoszący LPG - coraz częściej nie można takowych poszukać u konkurencji w sensownych autach lub w sensownych wariantach mocy ... ( 1.0 we fabii/polo ...)
5,0
Poważne usterki
Nic a nic

Zużycie paliwa 1.4 95KM 70kW [l/100km]

7,9

Minimalne średnie zużycie paliwa

7,8

Maksymalne średnie zużycie paliwa

9,0

Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe

7,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Fiat Tipo II Sedan 1.4 95KM 70kW
Średni koszt przejechania 100 km
41,01 zł
8,8
l/100km
8,9
l/100km
Zobacz dzienniki
Fiat Tipo II Sedan