Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Newsy

Wybierz
markę
Na skróty:
Więcej

PR - wydarzenia

2,5-litrowy silnik TFSI zdobywa nagrodę International Engine of the Year 2013

dodano: jakiś czas temu, autor: Volkswagen Group Polska sp. z o.o.
2,5-litrowy silnik TFSI otrzymał międzynarodowe wyróżnienie dla najlepszego silnika roku 2013 „International Engine of the Year”, w kategorii jednostek od 2 do 2,5 l. Tak zadecydowało jury złożone z 87 dziennikarzy motoryzacyjnych z całego świata. W ten sposób, motor 2,5 TFSI zwyciężył w swej klasie już czwarty raz z rzędu.

W 2,5-litrowym silniku montowanym w modelach Audi TT RS plus Coupé i Roadster, zastosowano dwa flagowe rozwiązania techniczne Audi: turbodoładowanie i bezpośredni wtrysk paliwa FSI. To dzięki nim jednostka zwyciężyła w konkursie. „Model TT RS zdecydowanie wyróżnia się wśród dostępnych na rynku aut sportowych. Zarówno dźwięk, jak i moc jego niekonwencjonalnego silnika sprawiają, że kierowca ma wrażenie uczestniczenia w samochodowym wyścigu“ – brzmiało uzasadnienie decyzji jury.

Audi TT RS plus Coupé i Roadster, przy pojemności skokowej 2480 cm³, generująw zakresie od 5,5 do 6,7 tys. obr./min. potężną moc 265 kW (360 KM). Maksymalny moment obrotowy 465 Nm jest dostępny od 1650 do 5400 obr./min. Dzięki temu, pojazd przyspiesza od 0 do 100 km/h w czasie 4,1 sekundy (Roadster: 4,2 sek.). Opcjonalnie, auta z takim silnikiem mogą osiągać prędkość maksymalną 280 km/h.

Technika TFSI przyniosła Audi zwycięstwo w konkursie „International Engine of the Year“ po raz dziewiąty z rzędu. W latach 2005-2009, tytuł w kategorii silników o pojemności od 1,8 do 2,0 l zdobywała jednostka 2.0 TFSI

2,5-litrowy silnik TFSI będzie również montowany w modelu RS Q3, który jesienią 2013 roku pojawi się na rynku. W nim, ta benzynowa jednostka generuje moc 228 kW (310 KM) przy średnim zużyciu paliwa wynoszącym tylko 8,8 l na 100 km. Pierwszy RS w dobrze sprzedającej się rodzinie SUV-ów Audi, przyspiesza od 0 do 100 km/h w czasie 5,5 sekundy, a jego prędkość ograniczono do 250 km/h.

Najnowsze Wiadomości

Ponad 200 koni w nowym Tiguanie

24.08.2016, 2 komentarze

Co dalej z podatkiem ekologicznym?

24.08.2016, 6 komentarzy

Czy auta przyszłości będą też...

24.08.2016, 2 komentarze
zobacz więcej propozycji