Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Newsy

Wybierz
markę
Na skróty:
Więcej

PR - bezpieczeństwo

Gdy zderzenie jest nieuniknione...

dodano: jakiś czas temu, autor: Serwis Prasowy ©KODA
Wśród wielu kierowców można spotkać się z opinią, że w przypadku sytuacji awaryjnej – uderzenia w potencjalną przeszkodę (drzewo czy inny samochód), należy uderzyć bokiem auta. Nic bardziej mylnego!

W każdym aucie istnieją strefy zgniotu, znajdujące się w przedniej części samochodu. Strefy te mają za zadanie wydłużyć czas hamowania i zadziałać jak amortyzator. W momencie uderzenia, specjalnie skonstruowany przód samochodu ulega odkształceniu, pochłaniając energię kinetyczną.

„Jeżeli więc ma dojść do zderzenia, bezpieczniej jest uderzyć przodem auta, dzięki czemu kierowca i pasażerowie pojazdu maja szanse uratować swoje życie i odnieść mniejsze obrażenia. Podczas zderzenia czołowego, o nasze zdrowie i bezpieczeństwo zatroszczą się pasy z napinaczami pirotechnicznymi i poduszki bezpieczeństwa, które zadziałają w około 0,03 sekundy po zderzeniu.” – tłumaczy Radosław Jaskulski, Instruktor Szkoły Auto ŠKODA

W przypadku, kiedy mówimy o niebezpiecznych sytuacjach na drodze, w których zderzenie jest nieuniknione, warto zwrócić uwagę na fakt, że znajdujące się z przodu elementy budowy jak: chłodnica, silnik, przegroda, deska rozdzielcza dodatkowo zabezpieczają podróżujących w momencie zderzenia pochłaniając energię kinetyczną.

Zdarzają się oczywiście sytuacje, kiedy nie od nas zależy, którą częścią auta uderzymy w przeszkodę, niemniej inżynierowie i konstruktorzy samochodów dokładają wszelkich starań żeby zniwelować skutki także bocznej kolizji. Oprócz karoserii, montowane są też wzmocnienia w drzwiach, poduszki boczne, kurtyny boczne oraz specjalne konstrukcje foteli, które mają za zadanie ochronę kierowcy i pasażerów.

Kupując auto najczęściej zwracamy uwagę na jego wygląd zewnętrzny, zapominając o tym, że to pod karoserią ukryte jest wszystko to co sprawia, że w testach zderzeniowych samochód uzyskuje od jednej do pięciu gwiazdek, których ilość określa poziom bezpieczeństwa kierowcy i pasażerów pojazdu. Im wyższa ich ilość tym bezpieczniejsze auto według ekspertów NCAP.

Podsumowując, jeżeli dochodzi do wypadku samochodowego, starajmy się uderzać w przeszkodę przodem samochodu. Istnieje wówczas duża szansa, że wyjdziemy z tej sytuacji bez uszczerbku na zdrowiu. Podejmując decyzję o zakupie samochodu, zwróćmy uwagę na to, jakie elementy bezpieczeństwa gwarantuje nam producent i wybierzmy taki, który gwarantuje nam go jak najwięcej. Pamiętajmy jednak, że nic nie zastąpi wyobraźni kierowcy, dlatego sami bądźmy uważni na drodze i zdejmijmy nogę z gazu.

Najnowsze Wiadomości

E-klasa i 3008 na piątkę

28.09.2016, 1 komentarz

Opel Mokka X - znamy ceny

28.09.2016, 2 komentarze

Kia Carens po zmianach

27.09.2016, 1 komentarz
zobacz więcej propozycji