Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Newsy

Wybierz
markę
Na skróty:
Więcej

PR - bezpieczeństwo

5 gwiazdek Euro NCAP dla nowego Clio

dodano: jakiś czas temu, autor: Centrum Prasowe Renault Polska
Nowe Clio uzyskało 5 gwiazdek w testach bezpieczeństwa biernego, przeprowadzonych przez niezależną organizację Euro NCAP. Ocena ta, wystawiona zgodnie z zaostrzonymi od stycznia 2012 roku zasadami, po raz kolejny potwierdza doskonałe know-how Renault w zakresie bezpieczeństwa biernego.

Uzyskana łączna ocena Nowego Clio - 85% świadczy o postępie w stosunku do modelu poprzedniej generacji i plasuje auto w ścisłej czołówce segmentu. Warto podkreślić, że Nowe Clio uzyskało najlepszą ocenę w tym segmencie za ochronę dzieci, ochronę pieszych w przypadku zderzenia oraz wyposażenie podnoszące bezpieczeństwo.Niezależnie od tej oceny, wyrażającej uznanie dla know-how marki, Nowe Clio wyróżnia się dynamicznym i bezpiecznym zachowaniem na drodze dzięki precyzyjnie i szybko reagującemu układowi jezdnemu.

Systematyczne dążenie do zapewnienia optymalnej ochrony wszystkich pasażerów

Clio III, które w 2005 roku uzyskało 5 gwiazdek w crash testach Euro NCAP, reprezentowało najwyższy poziom w kategorii. Nowe Clio musiało zapewnić dalszą poprawę tych doskonałych wyników: firma Renault opracowała szereg rozwiązań uwzględniających wyniki badań nad wypadkami oraz rzeczywiste zachowania na drodze, zgodnie z bardziej skutecznym, kompleksowym podejściem zapewniającym wyższe bezpieczeństwo użytkowników pojazdu. W celu zapewnienia jeszcze wyższego poziomu ochrony pasażerów zmieniona została również architektura elektroniki pojazdu, tak aby układy bezpieczeństwa najnowszej generacji mogły uruchamiać się w krótszym czasie.

Kryterium ochrony dorosłych użytkowników auta

W przypadku zderzenia czołowego osoby siedzące na przednich miejscach Nowego Clio są chronione za pomocą dwóch poduszek powietrznych o doskonałych parametrach działania oraz pasów bezpieczeństwa wyposażonych w napinacz i ogranicznik napięcia do 400 daN. Wszystkie tylne miejsca posiadają 3-punktowe pasy bezpieczeństwa, przy czym pasy na bocznych miejscach są wyposażone w ogranicznik napięcia.

Technologia Fix4sure, opracowana z wykorzystaniem innowacyjnego rozwiązania Renault, umożliwia zapobieganie tzw. nurkowaniu (polegającemu na zsunięciu się pasażera pod pasem bezpieczeństwa podczas zderzenia czołowego). W połączeniu z nisko umieszczonymi klamrami pasów bezpieczeństwa skutecznie chroni wszystkich użytkowników Nowego Clio dzięki odpowiedniemu wyprofilowaniu konstrukcji siedzenia.

Szczególną uwagę zwrócono na zderzenia boczne, będące jedną z głównych przyczyn zgonów w wypadkach (strefa bardzo słabej ochrony), co dało spektakularne wyniki, zapewniając Nowemu Clio maksymalną ocenę 8 punktów. W celu umożliwienia nawet dwukrotnie szybszego wykrywania i reagowania na zderzenia boczne, Nowe Clio zostało wyposażone w układ 2 czujników umieszczonych w przednich drzwiach i w środkowym słupku. Specjalny algorytm dostosowuje czas reakcji do siły zderzenia i aktywuje boczną poduszkę powietrzną nowej generacji (chroniącą klatkę piersiową i miednicę).

Wyniki te, w połączeniu z wynikami uzyskami w testach zderzenia ze słupem i uderzenia w tył pojazdu, pozwoliły Nowemu Clio zdobyć 32 punkty na 36 możliwych jeśli chodzi o ochronę dorosłych użytkowników w przypadku zderzenia. Jest to jeden z najlepszych wyników w segmencie małych samochodów.

Nowe Clio - najwyższy poziom ochrony dzieci

Dzięki bezpiecznej konstrukcji i 3-punktowemu systemowi mocowania fotelików dla dzieci Isofix, w który wyposażone jest zarówno siedzenie pasażera z przodu jak i boczne tylne miejsca, ochrona dzieci w Nowym Clio reprezentuje najwyższy poziom w segmencie B - auto uzyskało ocenę 43 punktów na 49 możliwych.

Kryterium ochrony pieszego

Przód Nowego Clio został tak zaprojektowany, aby zminimalizować obrażenia podczas zderzenia z pieszym. Zderzak nie ma ostrych kształtów, a strefa wokół dolnej części przedniej szyby (tradycyjnie bardzo sztywna) umożliwia zmniejszenie ryzyka obrażeń. Maska została podwyższona o 20 mm, aby zapewnić możliwość kontrolowanego odkształcania bez zetknięcia się z górną częścią silnika.

Z oceną 24 punktów na 36 możliwych, Nowe Clio może się poszczycić najlepszym wynikiem w swoim segmencie za ochronę pieszego podczas zderzenia.

Bezpieczeństwo „zakodowane w genach”... plus odpowiednie wyposażenie

Nowe Clio jest w standardzie wyposażone w regulator-ogranicznik prędkości, kontrolki i sygnały dźwiękowe informujące o niezapięciu pasów bezpieczeństwa na wszystkich miejscach oraz system elektronicznej korekty toru jazdy ESC. Pozwoliło mu to uzyskać maksymalną ocenę 7 punktów- najlepszą ocenę w segmencie za to kryterium.

Pragmatyczne podejście i zaangażowanie w podnoszenie bezpieczeństwa

W swoich pracach koncern Renault opiera się na badaniach wypadków drogowych oraz rzeczywistego bezpieczeństwa i oferuje samochody dostosowane do tego, co faktycznie dzieje się na drodze. Wiele elementów wyposażenia jest dostępnych w standardzie już w podstawowej wersji.

W związku z tym priorytetowe znaczenie mają technologie, które pozwalają najskuteczniej zapobiegać wypadkom, korygować nieoczekiwane sytuacje podczas jazdy i chronić pasażerów w razie zderzenia. Renault stosuje kompleksowe podejście do tej kwestii, którego nie można sprowadzić do określonego elementu wyposażenia czy technologii. Z biegiem lat koncern Renault zdobył pozycję lidera pod względem bezpieczeństwa samochodowego, o czym świadczą m.in. wyniki uzyskiwane w rankingach prowadzonych przez media: Renault jest jedynym producentem, który 10-krotnie uzyskał maksymalną ocenę.

Zachowanie odpowiedniej masy pojazdu ma duże znaczenie dla przyjemności prowadzenia pojazdu, a także stanowi istotny czynnik z punktu widzenia bezpieczeństwa (czynnego dzięki skróceniu drogi hamowania i biernego dzięki zmniejszeniu bezwładności podczas zderzenia). Dzięki swojej masie, mniejszej nawet o 100 kg w stosunku do Clio III, Nowe Clio może się poszczycić doskonałym wynikiem pod tym względem. Jego konstrukcja jest wyposażona w strefy kontrolowanego zgniotu, które zapewniają lepsze pochłanianie energii w razie zderzenia, chroniąc tym samym kabinę i jej pasażerów.

Jeśli chodzi o bezpieczeństwo czynne, wysoka jakość układu jezdnego w połączeniu z precyzyjnym modelem cyfrowym, dostosowującym się do dynamiki pojazdu, pozwala bezbłędnie wykrywać sytuacje awaryjne. Montowane w standardzie układy ABS i ESP są jeszcze skuteczniejsze i charakteryzują się precyzyjnie dobranym momentem zadziałania, co pozwala uniknąć gwałtownych szarpnięć. Za wspomaganie nagłego hamowania odpowiedzialny jest zespół złożony z modułu elektronicznego i bloku hydraulicznego.

Starannie dopracowana ergonomia pozwala kierowcy skupić się na prowadzeniu auta. W celu zapewnienia wyższego komfortu obsługi poprawiono czytelność informacji - są one obecnie lepiej widoczne i jasne. Nowe Renault Clio posiada nowoczesne systemy wspomagające prowadzenie: nawigację i sterowanie wybranymi funkcjami za pomocą poleceń głosowych w wersjach wyposażonych w multimedialny system R-Link oraz automatyzację pewnych czynności, takich jak: włączenie świateł, uruchamianie wycieraczek czy wspomaganie parkowania tyłem, a w przypadku niektórych wersji również kamery cofania. Wszystkie wersje Nowego Clio są wyposażone w telefoniczny zestaw głośnomówiący Bluetooth®.

Najnowsze Wiadomości

zobacz więcej propozycji