Nasza strona www używa technologii Ciasteczek (Cookie). Korzystanie z serwisu oznacza Twoją zgodę na ich używanie zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki.
Sprawdź politykę prywatności.

Bezpośredni wtrysk paliwa

Idea bezpośredniego wtrysku benzyny polega na tworzeniu mieszanki paliwowo - powietrznej bezpośrednio w komorze spalania. W tym ceku w komorze spalania umieszcza się elektromagnetyczny wtryskiwacz, a powietrze podawane jest przez zawór dolotowy. Wtrysk paliwa realizowany jest pod bardzo wysokim ciśnieniem, rzędu 50 - 120 barów, wytwarzanym przez specjalną pompę. Teoretycznie, auta wyposażone w silniki z bezpośrednimi wtryskiem paliwa (np. volkswagenowskie FSI) zużywają średnio ok. 10 - 15% mniej paliwa od jednostek z wtryskiem pośrednim. Jednak jak pokazuje praktyka (liczne testy), idea sprawdza się tylko wówczas, gdy bardzo delikatnie operuje się pedałem gazu - wówczas auto zużywa wyraźnie mniej paliwa. Jednak normalna, znaczy szosowa jazda w polskich warunkach drogowych, z częstym wyprzedzaniem i redukcją biegów, skutkuje zużyciem paliwa porównywalnym z tradycyjnymi jednostkami napędowymi.

Szukaj wg kategorii

Ilość haseł: 992

Szukaj alfabetycznie

Nie ma haseł rozpoczynających się na te literę.

Lista haseł