Nasza strona www używa technologii wykrywającej konfigurację przeglądarki użytkownika oraz Ciasteczek (Cookie). Korzystanie z serwisu oznacza, że akceptujesz politykę prywatności i wyrażasz zgodę na używanie Cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki.
Sprawdź politykę prywatności.

Belka skrętna

Typ zawieszenia półzależnego (tzn. ruch jednego koła w minimalnym stopniu wpływa na ruch drugiego koła tej samej osi), stosowanego na osi nienapędzanej, po raz pierwszy zastosowana przez koncern VW. Koła w przypadku tego typu zawieszenia resorowane są na sprężynach śrubowych (wraz z amortyzatorem), a belka skrętna wraz z wahaczem pełni funkcję resorująco - stabilizującą. Belka skrętna, z racji prostoty konstrukcji (a co za tym idzie - niskich kosztów eksploatacji), znalazła szerokie zastosowanie w zawieszeniu tylnym samochodów miejskich i kompaktowych. Ma postać dwóch wzdłużnych wahaczy wleczonych zespolonych przy użyciu podatnej na skręcanie, „u” - kształtnej belki o wysokiej sztywności poprzecznej. Belka przymocowana jest do ów wahaczy, a one z kolei do nadwozia. Belka skrętna, dzięki niewielkim rozmiarom i kompaktowej konstrukcji, daje projektantom swobodę w zagospodarowaniu przestrzeni bagażowej (nie wnika do bagażnika).

Szukaj wg kategorii

Ilość haseł: 992

Szukaj alfabetycznie

Nie ma haseł rozpoczynających się na te literę.

Lista haseł