Nasza strona www używa technologii Ciasteczek (Cookie). Korzystanie z serwisu oznacza Twoją zgodę na ich używanie zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki.
Sprawdź politykę prywatności.

Bagnet olejowy

Element silnika (jak i automatycznej skrzyni biegów), ulokowany najczęściej w bloku silnika (jak i w obudowie automatycznej skrzyni biegów), służący do kontroli poziomu oleju w silniku (jak i w automatycznej skrzyni biegów). Bagnet, zwykle mający postać elastycznej listewki z uchwytem, najczęściej wykonuje się z tworzywa sztucznego lub metalu. Na końcu bagnetu, zanurzonym w misce olejowej, znajduje się skala z zaznaczonymi wartościami „max” i „min”. Poziom oleju powinien być zawsze pomiędzy tymi dwoma skrajnymi wartościami - zarówno nadmiar, jak i tym bardziej niedobór oleju, mają bardzo negatywny wpływ na trwałość jednostki napędowej. Poziom oleju powinno się zawsze sprawdzać (przynajmniej raz na kilka - kilkanaście dni, a gdy auto „konsumuje” olej, to nawet codziennie) przy zimnym (nierozgrzanym) silniku - najlepiej rano, przed wyruszeniem w trasę.

Szukaj wg kategorii

Ilość haseł: 992

Szukaj alfabetycznie

Nie ma haseł rozpoczynających się na te literę.

Lista haseł